Mijn favorieten

Aankoop

Waarom een aankoopopdracht?

Het kopen van een woning is een van de belangrijkste gebeurtenissen in uw leven. Het gaat er dan ook om dat u een fijne en vertrouwde plek voor u en uw gezin kunt vinden.

Daarnaast hebben we het hierbij waarschijnlijk over een van de grootste uitgaven die u ooit gaat doen.
Een vertrouwd en deskundig advies is dan van belang zodat u lang en zonder zorgen in uw nieuwe huis kunt wonen.

Onze werkwijze.

Als eerste inventariseren wij uw wensen voor uw nieuwe woning. Daarbij hoort ook een oriëntatie op hypotheekgebied zodat u uw toekomstige financiële lasten goed in beeld krijgt. Hiertoe kunnen wij u desgewenst in contact brengen met een van de met ons samenwerkende financiële specialisten.
Bezit u thans nog een woning die verkocht moet worden, dan adviseren wij u ook hierover i.v.m. de mogelijke opbrengst en verkooptijd.

Het zoeken zelf.

Pas als alles duidelijk in kaart gebracht is, gaan we samen met u op zoek naar uw droomhuis. U zoekt zelf voornamelijk op Funda; wij zoeken vooral in ons NVM uitwisselingssysteem en hebben contacten met collega makelaars en via ons netwerk.
Zodra er een mogelijke 'match' gevonden is regelen wij een bezichtigingsafspraak en gaan we samen met u de woning bekijken. U laat de woning rustig op u inwerken; uw gevoel speelt hierbij een grote rol. Wij kijken meer objectief naar andere zaken zoals het onderhoud, bestemmingsplan, vergunningen, de buurt, de nog te verwachten kosten, de prijs van de woning, kadaster, vervuiling, etc.

Na de bezichtiging nemen we de tijd om te evalueren, nader onderzoek te doen en de mogelijke vervolgstappen met u door te nemen.

Het onderhandelen.

Uiteindelijk gaan we, in nauwe samenwerking met u, voor u onderhandelen en proberen wij uw nieuwe thuis voor een scherpe prijs in handen te krijgen. Door onze ervaring weten wij uw belangen optimaal te behartigen en een uitstekend onderhandelingsresultaat te bereiken. Het inschakelen van ons als uw makelaar bespaart u geld en zorgen. Na de onderhandelingen zorgen wij er voor dat de afgesproken zaken juridisch juist op papier komen te staan.

De documenten.

Wij geven u uitleg over de gehele koopovereenkomst zodat het u duidelijk is wat u gaat tekenen.
Zodra u de overeenkomst heeft ondertekend dient u uw hypotheek te regelen. Heeft u nog geen eigen hypotheekadviseur, dan brengen wij u in contact met een van onze financiële specialisten die met u bepaalt welke hypotheek het beste bij uw situatie past. Wij zorgen voor de aanlevering van een kopie koopovereenkomst en zorgen er voor dat er een taxatieopdracht gegeven wordt. 

Van tekenen tot overdracht.

Wij monitoren in de tussentijd de termijn van uw ontbindende voorwaarden en hebben contact met uw notaris, hypotheekadviseur, taxateur en mogelijke andere betrokkenen.
Van de notaris ontvangen wij de concepten van de transportakte en de afrekening; wij controleren of deze zijn opgesteld zoals vastgelegd in de koopakte en gaan met u mee naar de inspectie van de woning en naar de overdracht bij de notaris.

Werkgebied.

Wij werken voornamelijk in het gebied van de Veluwezoom in een straal van zo'n 20 kilometer rondom Rheden.
Vaak kunnen wij u ook adviseren over aankoop in andere plaatsen in Gelderland.


Onze vergoeding.

Voor uw begeleiding naar uw nieuwe woning rekenen wij een variabele courtage. In alle gevallen zijn wij ervan overtuigd dat deze investering door ons meer dan terugverdiend wordt door het onderhandelingsresultaat. Dat kan zijn door een lagere koopsom; het kan ook zijn doordat u in een vroegtijdig stadium ons advies krijgt om de woning maar niet te kopen en zo forse onkosten bespaart of juridische problemen voorkomt. Het kan zelfs zo zijn dat wij het toch voor u voor elkaar krijgen om een erg gewilde woning voor u aan te kopen terwijl er niet of nauwelijks over de prijs onderhandeld kan worden.
In de meeste gevallen ontvangt u van ons iedere dag via uw mail het nieuwste aanbod dat voor u relevant is. Vervolgens gaat u zelf de eerste bezichtigingen doen. Zit er een interessante mogelijkheid tussen, dan gaan we de tweede bezichtiging met u mee en gaan we voor u aan het werk. Lukt het om deze woning voor u aan te kopen dan hebben we pas recht op onze vergoeding. Deze bedraagt in deze opdrachtversie € 2.250,- ex btw.

Heeft u uw nieuwe woning zelf al gevonden dan rekenen we een bedrag van slechts € 1.500,- ex btw bij een succesvolle onderhandeling. Lukt het niet om deze woning voor u aan te kopen dan kunnen we verder zoeken op basis van de zoekopdrachtversie zoals hierboven is gesteld.

Wilt u dat wij iedere keer met u mee gaan om de mogelijke woningen samen met u te bekijken dan zal het duidelijk zijn dat daar veel meer tijd mee gemoeid is; de vergoeding bedraagt in dat geval € 3.000,- ex btw. Belt u ons gerust even voor nader overleg over de mogelijkheden.

Nazorg.

De dienstverlening van Veluwezoom Makelaars stopt niet na de overdracht. Heeft u nog behoefte aan advies over verbouwingen, dan brengen wij u in contact met de juiste vakmensen. Heeft u nog vragen over isolatiemogelijkheden, over zonnepanelen, over andere kostenbesparingen; u kunt ons altijd bellen voor advies en doorverwijzingen naar betrouwbare specialisten. Zijn er naderhand toch nog onvolkomenheden in uw woning die aan het licht komen, dan adviseren wij u ook hierin en begeleiden u met de oplossing.
Wij blijven met u meedenken zodat u zorgeloos kunt wonen.

Door het inschakelen van Veluwezoom Makelaars uit Rheden als uw aankoopmakelaar verzekert u zich van ervaring, deskundigheid en een objectieve begeleiding bij het gehele koopproces.

Belt u ons op 026-8450314 voor een kennismakingsgesprek of vult u het contactformulier in; wij nemen dan z.s.m. contact met u op.

Veluwezoom Makelaars, voor zorgeloos wonen.